tengah dok berFB-ing sambil menyapu dan mengemop lantai aku dok surfing gak mencari beberapa maklumat yang pada hemat aku agak berguna untuk kemudian hari..antara maklumat yg aku dapat, ialah mengenai hubungan kita dengan pasangan kita..kita dah cinta-mati-taknak-berpisah-dengan-pasangan-kita, tapi kita sedar atau tidak samada kita ni serasi dengan pasangan kita?

erm ada org2 tua kata, yang sulung tak serasi dengan yang sulung, sebab nanti panas..yang bongsu plak tak serasi dengan yang bongsu, sebab dua2kan manja..huhu ye ke? erm tu pasal la aku dok mencari beberapa maklumat tersebut..dok cari mencari samada aku ni serasi ke tidak dengan pasangan aku..ye aku tahu, semuanya telah ditentukan oleh yang Maha Berkuasa, tapi kalau kita nak tahu je tak jadi masalahkan?? so...sila lihat maklumat penting di bawah ni..
Sulung dengan sulung

Berpeluang besar untuk sering bertegang urat. Masing-masing sentiasa suka berkeras ataupun dalam menentukan siapa pemberi dan penerima perintah. Jika hubungan cinta terjalin, ia memerlukan jiwa besar dan kesabaran dalam menjalani hubungan seperti ini.

Sulung – Tengah

Sudut negatif dari hubungan ini adalah kemungkinan berubahnya sikap si anak tengah untuk menyenangkan si sulung. Anak tengah adalah pasangan yang serasi untuk siapa saja. Meskipun begitu, ia sering kali menganggap si sulung sebagai yang suka menggertak dan menakutkan.

Jika anak tengah berpasangan dengan anak sulung, maka sering kali ia harus merelakan keinginan dan impiannya demi pasangannya. Namun, jika si tengah cenderung bersikap seperti anak bongsu, mereka dapat menjadi pasangan yang cukup serasi.

Sulung – Bongsu

Kombinasi paling serasi. Si sulung dapat mengajarkan pasangannya, untuk bertindak lebih teratur dan dewasa, terutama saat menghadapi masalah serius. Sementara, si bongsu dapat seimbangkan sikap serius si sulung dengan mengajaknya bersantai atau sekadar duduk sambil berkhayal mengenai masa depan.
(ehemmm....aku dan en.tunang ni tau... =D )

Tengah – Tengah

Pasangan ini dapat pergi ke manapun dan memutuskan apapun yang mereka sukai. Mereka dapat menjadi sangat serasi, apabila yang satu cenderung seperti anak sulung dan pasangannya seperti anak bongsu. Dengan begitu, mereka berdua dapat saling melengkapi.

Namun, anak tengah biasanya suka menyimpan rahsia. Hal ini tentu dapat menjadi halangan serius dalam berkomunikasi. Bagaimanapun, masalah akan mudah dan cepat selesai kerana mereka pandai berkompromi dan menjunjung tinggi perdamaian.

Tengah – Bongsu

Hubungan ini akan berjalan lancar, bila si anak tengah cenderung bersikap seperti anak sulung. Jika anak tengah menunjukkan ciri sejati, maka ia akan terbawa-bawa gaya si bongsu yang lebih santai dan suka mengikut kehendak diri sendiri. Ini berlaku, terutama apabila anak tengah ini adalah pihak perempuan.

Bongsu – Bongsu

Berhati-hatilah! Bersama pasangan yang seirama memang menyenangkan. Namun bila tidak melihat kenyataan, kamu akan sulit untuk mengawal situasi.
so...dah dapat? erm semua ni bergantung pada diri kita sendiri sebenarnya..tak kira la sulung - sulung ke, bongsu-bongsu ke, tengah-tengah ke...janji kita pandai memainkan peranan masing2 dalam sesebuah hubungan..bila dapat yg panas baran tu, kita janganlah sama nak panas baran gak kan, kita kena jadi air bagi dia sejuk..haha nasihat macam dah pandai sangat je kan aku ni..tak kisahlah..yg aku tahu, aku dan en.tunang = sulung+bongsu!

date Wednesday, November 25, 2009

0 kisahadique.. to “Adakah Anda Serasi dengan Pasangan Anda?”

Leave a Reply: