Susunan Wali Perempuan yang sah mengikut Hukum Syara' adalah seperti berikut :-

1. Bapa Kandung
2. Datuk Sebelah Bapa Ke Atas
3. Adik Beradik Lelaki Seibu-sebapa
4. Adik Beradik Lelaki Sebapa
5. Anak Saudara Lelaki Seibu-sebapa
6. Anak Saudara Lelaki Sebapa
7. Anak Lelaki Kepada Anak Saudara Lelaki Seibu-sebapa
8. Anak Lelaki Kepada Anak Saudara Lelaki Sebapa
9. Bapa Saudara Sebelah Bapa Seibu-sebapa
10. Bapa Saudara Sebelah Bapa Sebapa
11. Datuk Saudara Sebelah Bapa Seibu-sebapa Dengan Datuknya
12. Datuk Saudara Sebelah Bapa Sebapa Dengan Datuknya
13. Moyang Saudara Sebelah Bapa Seibu-sebapa Dengan Moyangnya
14. Moyang Saudara Sebelah Bapa Sebapa Dengan Moyangnya
15. Anak Lelaki Bapa Saudara Sebelah Bapa Seibu-sebapa (Sepupu lelaki)
16. Anak Lelaki Bapa Saudara Sebelah Bapa Sebapa (Sepupu lelaki)
17. Cucu Lelaki Bapa Saudara Sebelah Bapa Seibu-sebapa
18. Cucu Lelaki Bapa Saudara Sebelah Bapa Sebapa
19. Anak Datuk Saudara Sebelah Bapa Seibu-sebapa Dengan Datuknya
20. Anak Datuk Saudara Sebelah Bapa Sebapa Dengan Datuknya
21. Wali Hakim

date Wednesday, October 7, 2009

4 kisahadique.. to “Wali bagi pihak perempuan.”

  1. S. Suhana Ros
    October 7, 2009 at 12:53 PM

    wah...bagus2...boleh jadi rujukan ni...kak own...persediaan2 lain ttg perkahwinan kalau kak own ada, masukkan kat blog heh. boleh bb rujuk =)

    Reply
  1. adique
    October 7, 2009 at 1:31 PM

    wokey...nnt menyusul pasni eh :)) mmg nak kena letak pun, selain utk org lain leh jd panduan utk diri sendiri ni...

    dh la tgh risau ni...grRRRRrrRRrRRrr

    Reply
  1. S. Suhana Ros
    October 7, 2009 at 7:35 PM

    risau kenapa kak own??
    tapikan...bb pun risau gak ni sbnrnya....grrrrrrrgrrr =(

    Reply
  1. adique
    October 7, 2009 at 8:06 PM

    risau sebab tak prepape pape pun lagi..at least baby dh booked for mak andam, photographer n so on..kak own ni harap baju nikah je dah ade..hehe

    ye lelain...ZERO..

    Reply

Leave a Reply: