..SMILE..

memetik surat khabar Metro Ahad 16 Ogos 2009, ada dinyatakan bahawa kalau seseorang tu dalam kesedihan, luahkan kepada seseorang yang kita kenali, maka kesedihan boleh berkurangan dan kalau gembira, kongsikan juga kerana kegembiraan akan berlipat ganda..dinyatakan lagi, kegembiraan yang dirasa boleh membuatkan orang lain tersenyum dan gembira..

menurut penyelidik dari Fakulti Perubatan Harvard dan Universiti California San Diego ada menyatakan, kegembiraan boleh berjangkit dan dipengaruhi bukan saja kepada orang yang kita kenal, tetapi individu lain yang kita tidak pernah jumpa pun.Ketua Penyelidik universiti tersebut berkata, kesedihan juga boleh merebak tetapi lebih perlahan berbanding kegembiraan..

keadaan persekitaran kita juga boleh mempengaruhi emosi kita dan sebaliknya. kita ada kuasa untuk menentukan emosi kita setiap hari. jika tiba-tiba kita rasa kurang bersemangat dan rasa lemah sangat2, cari dan fikir punca kenapa kita ada rasa begitu..

PALING PENTING...memulakan hari kita dengan senyuman..


kisahadique : senyum? erm macamana kita nak tahu seseorang tuh ikhlas atau tidak senyum pada kita? kat tempat keje aku, ada la 3,4 org yang pada pandangan peribadi aku senyumannya SANGAT la tak ikhlas pada aku...

date Wednesday, October 7, 2009

0 kisahadique.. to “Kegembiraan 'Merebak'”

Leave a Reply: