dia : rumah abang?

si dia : rumah kita..

okeh..episod 19 nur kasih dah setel..aku menonton sambil jahit manik kat baju blouse yang baru beli beberapa hari yang lepas..baju tu aku nak pakai LDP sok..baru sebelah tangan jek siap itupun baru yg simple jek..ni sumer nur kasih punya pasal..aku plak tak pegi umah cik mimi aku semata2 tanak ketinggalan tengok citer ni..ye la aku nak tengok camne rupa org kecewa cinta tak berbalas..perit wooo...

nak kena review sket ke? aduhai aku bab review, bab recall, bab ulang semula memang failed! kadang apa yg aku recallkan semula, ceritakan semula pada orang lain, aku sendiri pun tak paham tau..aku memang gagal kalau disuruh menceritakan semula..ye la..wat pe nak kenang benda yang dah lepas kn?

pape pun aku rasa saspek respek kat pengarah citer ni..ye la..yg masa sarah larikan diri konon2 nak terjun lombong sungai tu..mak dia terjumpa selipar atas jambatan gantung...ye ye mak dia ingat tu selipar sarah, tup tup tengok ada budak kecik tanya kat abang dia,

"Abang..nampak selipar adik tak?"

yang buat aku saspen masa sarah terjah umah aliyah (teringat anak buah aku kat cardiff tu..nama dia ALIYAH...) erm orang yg kecewa memang sanggup wat apa aje kan..sanggup pegi ke kl semata2 nak jumpa aliyah dan pulak kebetulan aidil pun tiba di rumah aliyah..bengang la makcik kan tak dapar meluahkan perasaan..aku tahu apa niat sarah ke sana? ishh korang pun mesti lagi dah tahu kn..korang sumer dah dapat full review citer nur kasih ni kan???

tapi yang aku agak musykil masa nur balik umah dia dan ajak sarah pegi ke rumah mak mertua dia..pertanyaan sarah mengkonpiuskan aku..

"siapa?" tanya nur
"bakal isteri abang aidil...." jawab sarah


eh...bukan masa nak wat kenduri kat umah aidil diorang dah nikah ke? siap dah tunjuk aidil dgn sarah kat bilik ke? erm memang wat aku konpius lah atau aku memang dah bengong sebab jahit manik tak jadi??

erm aku memang tanak review bebanyak la sebab sumer org pun tengok citer tuh..aku rasa TV3 sekarang ni rating paling rendah tinggi citer nur kasih tu la kn..tapi tinggi2 pun ada gak org yg tak berminat kan? aku pun memula tak minat, tp bila dengar lagu nur amelia kasih tuh..menarik dan betul2 memikat hati aku..

takut tak bila kita dah bahagia satu hari nanti, dah hidup aman damai, dah penuh dengan kasih sayang tiba2 seseorang yang pernah hadir dalam hidup kita dulu menjelma semula? kalau bukan yang pernah hadir dalam hidup kita mungkin yang pernah hadir dalam hidup kekasih, tunang atau suami kita? ishh...minta dijauhkan.....pape pun, aku mohon maaf dulu pada mereka yang mungkin pernah terlibat dengan hidup aku sebelum2 ni...

kisahadique : erm...dapat anak perempuan, nak letak nama nur qaseh leh tak??

date Friday, October 9, 2009

2 kisahadique.. to “nur kasih : episode 19”

  1. smilespixel
    October 10, 2009 at 5:25 AM

    abg setuju... sedap nma tu :D

    Reply
  1. AdIQuE
    October 10, 2009 at 5:30 PM

    erm.....nama nur amelia tak sedap ke?

Leave a Reply: