hari ni 5 Disember 2009 genap setahun aku balik dari London + Cardiff apa sume...entry kali ni kita back to past di mana aku akan mengimbau kembali saat2 manis aku berangkat ke bumi British yang tak pernah pun aku jejakkan kaki selama ni..yang membuatkannya bertambah manis apabila aku terbang jauh beribu2 batu ni, SEORANG DIRI..ye aku ulang sekali lagi, aku terbang ke bumi British tu ALONE!

erm memula plan pegi dengan mak ayah, tapi diorang tak jadi sebab bulan 12 kan musim hujan dan takut banjir ke apa plak kat Malaysia ni..tup tup tak pikir panjang (aku merajuk masa ni...) aku terus cakap dgn ayah aku nak pegi tempat along..dah nama pun ayah yang baik, superb, penyayang, ayah sponsor tiket pergi balik aku KL-London-KL dan duit belanja GBP100..terima kasih sekali lagi kat ayah =)

pagi 5 Dis, Jumaat, lebih kurang pukul 7 pagi, en.tunang yg setahun lepas memegang title en.bf, menghantar aku ke KLIA..jalan ke sana tak berapa sure, tapi kitorang redah jek..flight aku kul 10 lebih rasanya so utk international flight ke check-in 2,3 jam awal kan..so kul 7 pagi aku dah gerak dari puchong prima..

gambar atas ni masa aku tengah queue nak check-in..ekceli ni 1st time sorang2 nak check-in so aku tersasar semasa berbaris..aku berbaris dekat setengah jam di lane orang2 nak ke korea ke thailand ke japan ke apa...haha tu la mulut berat nak bertanya...padan muka!

pas dah setel check-in apa sume, dah timbang bagasi yg ngam2 19kg, dah lega tak sangkut pape, en.tunang a.k.a en.bf, bawa aku breakfast kat cafe kat floor bawah..beli sandwich ayam dengan air mineral evain yang berharga rm10 sebotol..bapak mahal!! aku tak makan heavy sebab takut perut wat hal masa dlm kapal terbang nnt..

erm pas dah setel makan2 apa sumer aku pergi ladies utk membuang segala2nya sebelum berlepas..ye la tak sanggup la nak melepas dalam toilet kat atas awan tu..huhu..sebelum pegi ladies aku dah pesan kat en.tunang suh amik botol mineral evian tu bawak balik sebab mahal..tup tup pas kuar ladies kitorang terus gerak dan sekali tengok dia lupa nak amik botol tu..huhu sedih tahap gaban skit la..dah la air ada lagi separuh kot..tak pe la bukan rezeki..

dah tiba masa utk aku ke bawah...masa dah time..sedih gak la sebab nak meninggalkan en.tunang kurang lebih 2,3 minggu..huhu ada sesuatu gak la yang keluar dari mata aku..sob sob bye sayang...

perjalanan KL-London lebih kurang 14 jam..aku tak watpe pun dlm flight MAS tu, tido-makan-sudoku-radio-weewee-tido-makan-sudoku-radio-weewee dan akhirnya Alhamdullilah, tiba di Heathrow..erm tba kat Heathrow petang rasanya tapi tgk kat luar dah gelap semacam...grrr aku dah menggigil masa nak turun flight sebab tak tahu pape..tapi aku lega sket sebab ramai umat 1Malaysia..hehe kalo tak pandai tegur je sesapakan..dan aku memang tegur maksik ni yg jenjalan ke london dgn anak beranak dia..dia yg tolong aku, teman aku..terima kasih makcik =)

gambar kat atas ni snap by along's camera...kesian anak sedara aku, si alisya tu dok melepek je dia menunggu aku..dengarnya lama diorang menunggu aku..huhu..dan fyi, rupa2nya aku ni 1 flight dgn Tan Sri Shahidan Kassim mantan MB Perlis, dengarnya dia ke london tu utk beraya bersama2 mantan mufti Perlis, Dr Asri tu..tak perasan pun =P

gambar2 kat atas ni sumer snap kat luar Heathrow Airport..huhu sangat2 sangat2 la sejuk...aku jadi naga tau, keluar asap dari mulut...argghhhhhhhh nganga luas2...hehe..tiba kat sana, along dah siap bawakkan aku winter coat dgn glooves..sejuk sehh...

erm pas dah puas along ajar camne aku nak balik nnt sorang2 ke Heathrow Airport tuh, kitorang tunggu bas nak ke Cardiff...perjalanan lebih kurang 2 jam lagi...ish ish..masa menunggu bas ni aku dah start pening dah..ye la tukar cuaca, tukar masa atau nama lainnya, JET LAG...tapi demi jumpa anak2 sedara tersayang, aku gagahkan juga..

kisahadique : sok sambung lagi eh..fyi, aku leh ingat hampir 90% apa yg aku buat, jadi, pergi ke London+Cardiff setahun yang lepas tu, HEBATKAN =) erm dan satu lagi, aku tahu dah berulang kali aku dok cerita pasal cardiff ni apa sume, aku bukan nak cakap besar ke berbangga diri ke apa ke sebab dapat pegi London tu, niat aku cuma 1 jek, nak kongsi pengalaman aku dan pada aku bila aku ceritakan kat sini, aku sendiri tak akan lupa kenangan manis tu pada masa akan datang..dan aku tahu ada yg jijik, bosan, menyampah, busuk hati bila baca entry aku ni, aku tahu..tapi lantaklah, ni blog aku!

date Saturday, December 5, 2009

0 kisahadique.. to “Setahun ke Cardiff Part 1”

Leave a Reply: