erm aku dah banyak bersabar dah selama ni..rasanya sampai aku dah penat nak bersabar lagi dan ada tahap sampai aku dah tak boleh nak bersabar lagi dah..selama ni aku rasa aku dah banyak bersabar dengan apa yang terjadi pada aku...korang semua kutuklah aku, kejilah aku, katalah aku, mengumpatlah aku, bencilah aku, perlilah aku, tak kira belakang ke depan ke dalam telefon ke dalam blog ke, aku tetap bersabar...aku tak pernah pun nak bangkit mengamuk, nak marah2, paling teruk pun aku duduk dalam bilik aku menangis sorang2...sebab selama ni susah senang pun aku tanggung sendiri je..

selama ni aku diam je dengan apa yg orang buat kat aku..org tu tak rapat dengan aku ke rapat dengan aku ke, musuh2 ke kawan2 ke sedara mara ke adik beradik ke, aku tetap diam..aku tanak gaduh sebab aku tahu tak akan ada sapa yg nak menyebelahi aku..dari dulu lagi....sampai ke sekarang ni sampai ke DETIK hari ini..

erm selama ni aku tak pernah sekali pun mengungkit segala kebaikan yg pernah aku taburkan..aku buat dengan ikhlas, aku tolong dengan hati terbuka..tapi sayang, segala pertolongan yang aku berikan dibalas dengan kejahatan, dengan kejian, dengan umpatan..pertolongan yang aku berikan dengan penuh keikhlasan tidak pernah sekalipun dihargai..tak kiralah aku tolong org tu excident ke tolong pinjam bg duit ke tolong hantar pergi bandar ke tolong tolak kereta ke tolong jaga kat hospital ke tolong angkat baju ke tolong siapkan persiapan perkahwinan ke tolong jaga anak ke tolong bagi duit ke tolong segala2nya ke, tapi sekali pun tak pernah dihargai...kalau tak hargai setinggi langit pun, ingatlah..aku tak pernah minta aku disanjung dipuji, aku cuma minta dikenang...tapi sayang..emas yg aku berikan racun yg korang sumer taburkan..

erm aku cukup bersabar selama ni..sekarang ni, aku minta sangat2 dari Yang Maha Kuasa supaya sabarkanlah aku, supaya kuatkan hati aku ni..jadilah macamana sekalipun, tikamlah aku dari belakang pun, mengatalah aku dalam telefon pun, kutuklah aku dalam FB pun, perlilah aku dalam blog pun, aku akan tetap bersabar..sesungguhnya Allah sentiasa bersama org yang bersabar..dan insya Allah aku tetap akan menolong mereka...

kisahadique : erm sabarlah duhai hati...jangan engkau bawa kesedihan ini untuk melemahkan diri engkau..

date Thursday, December 10, 2009

0 kisahadique.. to “Sabarlah Duhai Hati..”

Leave a Reply: