aduhai..sok aku kena observe dengan GKMP la..2 subjek 2 waktu plak tu..memula waktu ke-8 subjek pend. moral ting. 3 dan waktu ke-9 bahasa melayu 1RK2..utk moral aku ajar unit 14 mengenai prinsip kekeluargaan dan utk bm plak aku ajar komsas : seorang guru tua..jap lagi aku nak prepare tuh sume..td dah pegi kedai dgn fatin dok beli manila card sebagai abm aku..dah pegi photostat latihan lagi..ishh banyak keje tul..tp utk moral aku tak cari gambar keluarga lagi la..mana nak cekau ni ek??

ni la sajak seorang guru tua yg aku nak ajar sok..erm aku nak record aku deklamasi sajak ni tp malas la plak kn..erm cane ek? ada sapa sudi nak deklamasikan?



SEORANG GURU TUA
Guruku yang baik,
masih lagi mengajar,
sedang aku kini sudah besar.
Dulu wajahnya muda,
kini rambutnya memutih kepala.
Ada anak-anak muridnya,
sudah menjadi menteri.
Ada anak-anak muridnya,
kini memegang jawatan tinggi.
Tidak kurang pula,
bergelar usahawan berjaya.

Guruku yang baik,
masih di situ,
masih memandu kereta lama,
masih menuju ke sekolah yang sama,
tiada kelihatan jemu,
dari air mukanya,
tiada kedengaran bosan,
dari suara bibirnya,
dia gigih menggenggam,
tanggungjawab yang diamanahkan.

Seorang guru tua,
dia masih di situ,
berdiri sebagai guru,
menabur jasa-jasa,
dialah pendidik bangsa

ohh ye aku lupa plak..semalam lebih kurang kul 12:30 tghr salah sorang ayah kepada student aku nor izzati kelas 1RK2 meninggal dunia..innalillah..dr cerita kawan2 kelas dia, ayah izzati ni memang sakit, buah pinggang kalo tak silap aku..yg buat aku meremang bulu roma mendengar bila diorang citer mak izzati ni tak keje, then izzati ni plak anak sulung dari 4 org adik beradik..ya Allah..sedih aku dengar..tak terbayang cane hidup dia adik beradik lepas ni..tp insya Allah, Allah maha Berkuasa, maha Penyayang aku tahu Allah akan sentiasa menolong hambaNya.Al-Fatihah


date Wednesday, April 15, 2009

0 kisahadique.. to “observation..”

Leave a Reply: