LDP

ldp? apa tuh ek? lebuhraya damansara puchong ke? haa ldp kali ni tadak kaitan langsung dengan pape highway kat mesia ni..ldp yg aku maksudkan ialah Latihan Dalam Perkhidmatan..maksudnya tadi aku ada ldp..dari kul 8 - 2pm..erm ingatkan bosan lah ldp kali ni, tp rupa2nya sangkaan aku salah..ldp kali ni menarik sebab banyak ilmu yg aku dapat..ldp kali ni berkaitan dengan penandaan kertas jawapan student..so aku masuk taklimat Penandaan Kertas Bahasa Melayu PMR dan SPM..cuma ldp td yg sempat penandaan kertas SPM kertas 1 dan kertas 2 aje..penandaan PMR tak sempat lagipun ramai cikgu cikgi yg ngajar dak2 PMR tak ada kat sekolah..so maybe next2 week kot..tp banyak betul ilmu yg aku dapat td tau..kalo nak share pun cam tak cukup2 jek kat cni kan..

iklan : ohh tidakkkkk...walaupun aku tak baper gemar pd aril ni tp aku agak terkilan lah bila aril tersingkir.. hukhuk sian dia..napa bukan yazid yg tersingkir ek? ishh

ohh sambung balik pasal ldp td ek..ni aku ada beberapa guide utk penandaan kertas karangan..ni cara menanda kesalahan isi, ejaan dan tanda baca..

( ) = Kesalahan isi
_____ = Kesalahan bahasa, rangkai kata dan perkataan, istilah, imbuhan, ayat tergantung
/ = Kesalahan ejaan dan huruf besar (nama khas)
// = Kesalahan ejaan berulang
O
(dibulatkan) = Kesalahan tanda baca

aku ni walaupun cikgu bm tp banyak lagi yg aku tatau..banyak benda yg aku baru belajar td..ishh apa la nak jadikan..kalaulah aku tak datang ldp td, mesti makin banyak yg aku tatau kan..syukur la walaupun aku penat gila minggu ni tp ada hikmahnya gak la kan..cuma aku harap taklimat penandaan kertas 2 PMR wat cepat2 before periksa tengah tahun..at least before xm tuh aku dah mantap dah menandakan..

ni aku ada soalan pd sesapa jek yg rasa nak mantapkan bahasa dia..betulkanlah mana yang salah sebab ada yg betul tuh..
1. ianya
2. Ini amat jelas
3. Hal ini amat jelas
4. kedalam
5. Petikan membincangkan tentang
6. memperolehi
7. di lain-lain kawasan
8. perolehi
9. tanggung jawab
10. di tepi
ni puan sorjana..kalo tak silap puan ni dari smk kahang..dia fasi penandaan kertas 2 SPM..memang besh gila..terlalu besh..eh..dia yg belah kanan gambar..belah kiri plak GKMP bahasa sekolah aku..

ni fasi penandaan kertas 1 SPM..cikgu yazif..ketua panitia bahasa melayu sekolah aku

ni plak geng borak aku tadi..hekhek aku dgn akak ni sama jek satu kepala..paham2 je la ek..cikgu yg baiklah katakan...hehe

kisahadique : pada sesapa yg alert tuh mesti nampak bahasa aku kat blog ni tunggang langgang walaupun aku cikgu bahasakan..erm fyi, ni blog..so aku memang tak applykan langsung bahasa-bahasa yg gramatis, wacana yg lengkap, penggunaan kosa kata yg tepat..memang aku tak pernah pun nak applykan kat blog ni..jd..please jgn anggap aku guru bahasa yg rosakkan bahasa..pape pun, ni blog..

date Saturday, April 25, 2009

0 kisahadique.. to “LDP”

Leave a Reply: