salam 1Malaysia pembuka bicara..ecehh nak bersalam2 pulak dah..bukan apa sekarangkan tengah dok sibuk2 nak berparti berpilihanraya dekat Hulu Selangor, so jiwa aku pun sama la..ehh apa kena mengena plak ni? huhu abaikan sebab dari malam tadi aku rasa kurang sihat..jiwa aku semuanya serba tak kena dan serba tak menjadi..apa nak jadi pun aku tatau...  sampaikan ke pagi tadi semuanya masih lagi serba tak kena dan akibatnya aku tak masakkan bekalan untuk en.rizal bawa ke tempat kerja..sori my darling   esok kita masakkan sedap2 eh..opss STOP

alkisah aku nak menceritakan mengenai pakcik ku, acik daud (adik emak) yang dirompak di pasar pada hari ahad yang lepas...WTH kena rompak dekat pasar? apa yang kena rompak? beg duit? henpon? motor? kereta? relex relex sebab benda yang dirompak ni akan membuatkan kita kenyang 2 minggu tau..huhu apa dia tu? haa acik aku kena rompak 2 ekor ayam 3 tin susu cap gantung, minyak dan beberapa makanan lagi..alkisah tersebutlah cerita, pakcik aku ni lepas dok membeli belah ayam, susu, minyak dan bla bla bla, dia pun letaklah barang2 tersebut dalam bakul motor sebab dia nak mencari ikan pulak..dia dah biasa tinggalkan barang2 dalam bakul ni..dan, usai membeli ikan, dia pun bergeraklah ke motor..tup tup sekali dia ternampak makhluk asing yang telah standby dengan motornya di sebelah tengah mencilok barang2 tersebut dari bakul motor acik aku..   hanjing punya olang!! ayam, susu, minyak pun engkau nak kebas ke??


picture credited to: www.fn.com.my & syayassir.files.wordpress.com..nice pictures dude  
 
dan seperti biasa penduduk malayisa yang terkenal dengan sifat peramahnya, baik hatinya dan bersopan santunnya, hanya memandang dari jauh je kejadian rompakan tersebut..dan acik aku hanya mampu terlopong melihat hasil membeli belahnya di Pasar Kluang telah dibawa 'blah' oleh manusia lahanat! jahanam betul manusia tu tau..makanan pun engkau nak rompak..kenapa tanak bawak lari motor tu sekali? kan kalau jual engkau boleh beli terus kilang dadah..ni setakat 2 ekor ayam, 3 tin susu, minyak dan bla bla tu engkau boleh kenyang sehari je sebab kalau engkau makan makanan tu semua engkau akan muntah darah!! 

kisahadique : so, kepada sesiapa yang pernah atau yang bercita2 nak membeli belah dekat Pasar Awam Kluang nanti, berhati2...cegah sebelum parah dan sediakan kapak sebelum kena rompak!

date Wednesday, April 21, 2010

0 kisahadique.. to “Kena Rompak..”

Leave a Reply: