aku tahu aku bukan manusia yang sangat perfect..aku sedar tu semua..aku tahu aku banyak kekurangan...ada kurang kat sana ada kurang kat sini..tapi demi Allah sepanjang aku hidup aku tak pernah nak memalukan orang lain..orang lain buatlah banyak mana pun sedih kat aku, orang lain buat onar pada aku, aku tetap sabar..selama aku hidup ni aku banyak bersabar je..

waktu aku bekerja tempat kerja lama dulu, 'orang besar' sendiri mempergunakan aku..dia memperoleh kesenangan atas kesusahan aku..dia gunakan kekuasaan dia atas kelemahan aku..tapi aku sabar je, aku ahu aku bodoh saat tu tapi sapa la aku untuk membangkang, membantah..bayangkan aku terpaksa buat assignment dia demi kepentingan dia sendiri.. bayangkan..dapat diploma ke ijazah ke atas kesusahan penat jerih aku siapkan assignment dia..tapi aku diam, aku sabar sebab aku tahu siapalah aku dan aku sedar aku bukan perfect sangat..ok tutup cerita tu..

dan aku cukup kesal sekarang ni bila orang yg selama ni aku sayang, aku anggap dia sebagai kawan baik, anggap dia sebagai kakak sanggup memalukan aku..aku tahu aku bukan PERFECT!! aku sendiri tak pernah berlagak dengan apa yg aku ada, aku sendiri sedar siapa aku..aku tak pernah anggap diri aku yang terbaik...sayang seribu kali sayang sebab cara dia sangat salah..dia memalukan aku dalam fesbuk, tapi ada aku melenting? aku cuma meluahkan yang aku ak sanka cepat sungguh manusia berubah..

kat sini aku nak cakap satu je....urusan yang buat dia bengang sangat tu, bukan antara aku dengan dia..aku cuma orang tengah dan dia tak ada hak nak mempertikaikan aku perfect atau tak...2 tahun aku kenal dia sepatutnya dia tahu siapa aku, dia sepatutnya kenal aku..jangan sebab marah, sebab duit, manusia terus berubah..aku memang bukan perfect dan masalah yang buat dia bengang sangat u tak ada kaitan langsung sama ada aku perfect atau tidak..!

manusia ni bila dah pandai sikit, dah belajar tinggi sikit, macam ni la jadinya agaknya..takpe la..yang aku perlu buat sekarang ni hanyalah bersabar..satu hari nanti dia pasti menyesal sebab memalukan aku dan pasti Allah akan tunjukkan kebenaran..kat sini jugak aku beritahu aku memang bukan perfect sangat dan selalunya manusia jadi jahat sebab org lain punya perangai yang macam apa2...takpe la..pape pun, aku tetap sayang dia, tetap anggap dia sebagai kakak dan tetap hormat dia seperti mana yang dulu..

setiap masalah ada penyelesaiannya..

date Friday, April 30, 2010

2 kisahadique.. to “Kawankah Itu??”

  1. Khairunnisa'
    August 1, 2010 at 1:57 AM

    HAPPY BIRTHDAY!

    - Nisa

    Reply
  1. adique
    August 2, 2010 at 10:06 AM

    tenkiu nisa =)

    Reply

Leave a Reply: