menjelang kenduri kahwen kalau tak ada duit mesti tak menjadikan..kalau tak banyak manapun, rm20k mesti atau kata lain WAJIB ada dalam tangan..kalau tak ada, kena juga bagi ada..ye la kalau tak cukup duit camne dengan persiapan kan..nak beli barang hantaran lain, nak bunga2 nak hias hantaran lain..belum belanja untuk tetamu lagi, mak andam lagi..cam sekarang ni nak bayar photoG lagi, photoG plak bukan setakat lima nam ratus, jejak beribu gak, nak bagi goodies bag lagi..hei nak bayar kad jemputan lagi, pemain kompang pun nak kena bagi duit, bunga rozek utk kendarat lagi, kek masa cutting cake ceremony lagi..aduhai pendek kata, segala2nya menjelang kenduri kahwen memerlukan duit yang bukan sedikit..

so..mana nak cari duit banyak2 kan? aku ni bukanlah mcm blogger lain di luar sana yang sentiasa income dia masuk dengan hanya berblogging..aduhai aku ni nak updet 2,3 hari sekali pun menggigil badan tau..inikan plak nak jadikkan blogging sebagai side income aku..duit nuffnang pun baru baper 'juta' tau..huhu nak harapkan duit gaji plak memang setiap bulan akan kering sebab asal dapat gaji je aku akan beli, bayar barang2 utk kenduri kahwen ni..jangan ingat aku anak bongsu aku dok goyang kaki tak keluar duit..aku keluarkan jugak duit, cuma tak ada la sebanyak mak ayah aku..nak korek tabung plak, tabung dah 'bocor' sebelum dikorek...haha

suka tak tengok duit2 kat atas ni? sukakan..lagipun sapalah yang tak suka duit kan..budak kecik umur 3 tahun pun dah kenal duit, dah pandai nak minta duit, ini kan plak kita yang dah besar panjang..pantang nampak duit, mesti sangat terujakan..camtu gak aku, terlalu teruja nampak duit2 kat atas ni sampai kalau t-shirt yang aku pakai masa mengira duit ni ada kocek, mahu aku amik bang rm50 kan...hehe masalahnya banker dia terlalu tajam matanya sampai aku tak berani nak amik..haha..tak kisahlah tak dapat rm50 pun, janji pas kira2 duit ni sume kitorang dapat la rm15 seorang..huhu

nak cari duit...! nak cari duit..! nak cari duit..! nak cari duit..!

date Friday, January 15, 2010

2 kisahadique.. to “Persiapan #8 - Duit! Duit! Duit!”

  1. *adie*
    January 17, 2010 at 7:02 AM

    salam adik,just a 2 cents advise from kak adie... i've been thru all these before.. my wedding was on a very tight budget and i can understand how you feel... dont ONLY think about how much money you need for the wedding... think beyond that too... so, you might want to save some money for "after event" needs... that is more important... sometimes to have a dream wedding requires a HUGE amount of money but remember, you need a HUGE amount of money for the rest of your marriage life... so dont waste money unnecessary... gunakan duit sebaiknya...

    Reply
  1. adique
    January 17, 2010 at 8:18 AM

    kak adie..sangat lapang dpt komen dr kak adie..adik rasa lega..kalau boleh ada duit sekarang ni memang adik nak simpan sebab adik tahu lepas ni adik dah tak ada sapa nak minta tolong kecuali rizal..lepas ni takkan adik nak minta duit dr mak ayah plak kan..

    nak beli itu ini utk kenduri ni pun sekarang ni adik memang berkira, tapi kadang2 org lain yg agak menyusahkan adik..kena grand sbb anak bongsu la, org lain mewahlah..kadang2 sebab duit ni 2,3 hari adik menangis memikirkan..adik memang pk my life after this marriage..adik hanya ada rizal yg kena tanggung segala2nya..

    kak adie, thanx for ur advise :) really appreaciate it..i love u

    Reply

Leave a Reply: