episod berdarah? episod air mata?

tadi padi aku bergerak ke tempat kerja lama aku..selain nak mengedarkan kad jemputan, aku nak amik juga segala dokumen yang berkaitan yang diperlukan oleh PPD...ekceli nak amik dokumen atau nak hantar kad? hehe dedua pun penting sebenarnya..tapi kad tu kalau tak hantar sendiri, leh pos aje tapi dah alang2 nak amik dokumen tersebut, makanya aku hantar la by hand segala tok nenek kad tu..

episod berdarah dan episod air mata bermula..setelah aku 'ditolak dan dibuang atau sebenarnya aku yang buang' (jangan ada yang makan hati eh..) aku menjejakkan kembali kaki di tempat itu..first yang aku nampak ialah Mama Ita..ya Allah, sangat sayu hati aku, aku tahu aku akan menangis dan betul..! memang aku menangis..opss kami menangis kami berpelukan macam dah sepuluh tahun tak jumpa..hehe adakalanya kami ni terlalu poyo la..

niat nak datang sekejap je kat situ, tapi aku tahu, aku memang tak leh duduk kejap je, nanti ada yang marah dan merajuk lagi..aku tahu aku dah buat mereka kecil hati..aku tahu ramai yang berkecil hati dengan aku sebab aku menyorokkan status aku..demi Allah aku terus terang kat sini, aku tak pernah berniat pun nak sembunyikan status aku pada mereka sebenarnya..aku masih sayangkan tempat kerja lama, 2 tahun aku gadaikan segala2nya (bukan bodi eh..) aku taburkan, aku kongsikan sedikit ilmu yang aku ada, aku serahkan segala masa aku dan segalanya, tetapi Allah yang lebih mengetahui segala2nya..dah tertulis bukan rezeki aku di samping 'mereka itu'..

ala nak cerita panjang pun macam nak nanges je ni..gembeng tul la..tak pe la, cuma yang buat aku terharu, 2,3 orang antara mereka mengikuti perkembangan aku melalui blog ini..so buat mereka itu, saya sayang kamu!

surat untuk mama ita..
mama, kita sayang mama..sayang sangat2..kita tahu mama kecil hati dengan kita sebab kita tak bagitahu semua2 dan sorokkan perkara ni..kita tak berniat pun nak sorokkan perkara ni, cuma kita cam malu je..ye la, bos dah tak suka kita kan...hehe mama, terima kasih atas segala2nya.. terima kasih tak terhingga atas segala pertolongan mama pada kita yang tak baper pandai ni..kita tak pernah jumpa kakak sebaik mama dan kita harap mama akan kekal baik macam ni selama2nya..terima kasih dan halalkan segala makan minum kita selama 2 tahun ni..kita tahu kita kuat makan dan selalu habiskan makanan mama, tu la sapa suh masak sedap2..dan kita akan berusaha sehingga jaya masak lauk sambal hitam tu..huhu kita rindu sambal ayam mama, i love u
surat untuk kiroh, mylin, niza dan mereka yang aku rapat..
maaf dan terima kasih atas segala2nya..aku sayangkan kalian semua..halalkan segala2nya dan semoga perkenalan kita yang sangat manis ni akan dikenang sampai bila2...dan aku tahu, aku takkan jumpa mereka ni di kelahiran mana sekalipun..
untuk 'mereka itu', terima kasih atas segala2nya..

date Wednesday, January 13, 2010

0 kisahadique.. to “Persiapan #7 - Pengedaran Kad di Lokasi Panas”

Leave a Reply: