lumrah kat dunia ni hidup sebagai hamba Allah yang lemah, kita akan sentiasa diduga...dugaan yang datang tak kira macamana sekalipun..ada yang pahit, ada yang kelat, ada yang menyakitkan hati dan macam2 lagi..kita sendiri tak boleh nak elak segala dugaan yang datang tu..lagi kita nak elak lagi datang bertimpa2 dugaan tu semua..percayalah segala dugaan yang datang tuh ada hikmah disebaliknya...selama aku hidup ni pun bermacam2 dugaan yang datang, yang menimpa..hinggakan satu masa dahulu aku rasa macam aku dah hilang segala2nya, hilang keluarga, hilang adik-beradik dan hilang kawan2..tapi aku tahu, Allah sentiasa bersama orang yang bersabar..aku bersabar, aku tak buka mulut dan aku diam je sebab aku tahu Allah akan tunjukkan segala2nya, Allah akan bersama orang yang sabar...


DAN Alhamdullilah..Allah dah tunjuk segala2nya, dah terbukti segala2nya..aku redha dan aku bersyukur diuji dugaan sehebat itu sebab dengan dugaan itulah buat aku semakin kuat dan tabah buat aku semakin mengenal erti kehidupan yang sebenar..dan aku bersyukur aku masih ada en.tunang yang sentiasa menolong aku dikala aku susah dan senang..dia kuat membuatkan aku juga menjadi kuat..kala aku lemah, dia sentiasa menolong aku..kala aku hampir kehilangan segala2nya, dia kembalikan kebahagiaan untuk aku..aku bersyukur sangat2..dan aku juga bersyukur aku masih ada mak ayah yang sentiasa bersama aku..hilanglah segala2nya, tapi aku tak sanggup kehilangan mereka ber3...


pictured grabed from htp://hatiwanita.files.wordpress.com

aku banyak bersabar selama ni..aku sebelum ni hingga saat aku menaip ni pun selalu mengeluh, menangisi nasib diri aku..aku rasa aku kekurangan, aku tak pernah dapat apa yang aku nak selama ni..aku rasa lemah sangat2, rasa macam aku ni useless sangat2..tapi aku tahu, Allah akan sentiasa bersama aku..dan aku akan cuba bersabar dengan segala dugaan yang datang..aku tahu Allah masih menyayangi aku...pape pun, aku perlu banyak bersabar...

date Monday, January 25, 2010

0 kisahadique.. to “Kita Perlu Banyak Bersabar...”

Leave a Reply: