with farah my cousin..berkenan? ohh no!
dengar2 dah ada pakwe..ish baru umur baper dah ada pakwe eh.....

purple family - pak andak's family..2 hero tuh anak dia;
dini azuan dan asyraf haslam...asyraf tuh bakal doctor tgh study kat UK...

red family - mak su iaitu adik mak aku yg bongsu with family...ada 4 org anak,
sabrina, nazim, damisya dan sofea..

selamat hari raya untuk semua...anda bergembira pada hari raya tahun ni? erm aku nak kata gembira tak juga sebab semua org pada pagi raya tuh kejenya tido jek lepas balik solat aidilfitri...nak kata tak gembira pun tak jugak sebab tahun ni semua adik beradik mak aku balik ke batu anam....kecuali sorang je pokteh aku di raub tak balik...

erm petang 19hb Sept lepas asar, aku, mak dan ayah aku bergerak ke batu anam...kitorang bajet nak berbuka last ramadhan kat rumah tokwan..tup tup dalam perjalanan kitorang ke batu anam hujan turun dengan lebat sekali..makanya perjalanan kitorang agak lambat sket...kiranya kitorang bertiga berbuka kali terakhir tahun ni dalam kete je la...makan? huh! kitorang minum air masak je..makanan semua kat belakang dan ayah malas nak amik..jadiklah air pun air la kn...janji dah buka..

kitorang tiba umah tokwan kala sedara mara tengah sedap2 berbuka...erm ketupat,kuah kacang, sup kaki, ayam kurma dah terhidang...sangat menyelerakan...aku berbuka dengan penuh kesyukuran dan kesayuan...ramadhan terakhir tahun 2009..entahkan aku dapat berpuasa lagi ke tidak tahun depan wallahualam...tuh sumer kerja yang maha berkuasa....

malam raya tuh plan nak ke segamat sebab aku nak carik tudung baju kurung merah aku tuh kat gerai ramadhan segamat...apa ni tokey tudung tapi tadak tudung..hehe tup tup lebih kurang pas isyak hujan turun dengan lebatnya..ishhh hujan rahmat tul...makanya aku pun bantai tidolah..sekali bangun kul 11.45 malam..camne nak pegi gerai ramadhan ni kn...ishhh last2 tak pegi pun..malam tuh buat apa aku tak ingt tapi aku tido kul 3 pagi rasanya sebab dok gosok baju raya...

Pagi Raya...

dah bersiap2 kemas, mandi, cantik2 kitorang yg pompuan ni tunggulah nak ke kubur ke rumah sedara mara ke...sekali apa yang jadi? semua org bantai tido...ishhh marah sungguh aku..sampaikan tokwan aku pun merajuk sebab kitorang sumer tak pegi 'menziarahi' opah...ishh tahun ni sangat ntahpapepapekuburpuntakpegila!!! aku agak tensen tau...raya tapi semua org nak tido..last2 paksu aku dapat jemputan ke rumah DO kat segamat so aku pun ikut...kitorang pegi 2 kereta..ada gak raya kan...kalo idak mahu aku pun bantai tido pagi raya tuh..pas pegi umah DO kitorang pegi umah mbah; mak paksu..makan kuih raya...sedapnya...

balik tuh lebih kurang tengahari aku bantai tido lagi..ishhh ntahpapela raya tahun ni kan...mata berat je asik2 nak tido...petang tuh family pak long aku dari kota tinggi sampai..anak dia semua kecuali kak jai je tadak..umah tok wan aku dah penuh dah tau..seronok...masa tuh yg ada paklong, mak aku, pak andak, mak itam, alang, mak ah, acik, mak su dan oteh latif..seronok sgt sebab rumah tokwan tuh dah penuh tahap dewa tau...hehe

....bersambung......

kisahadique : gambar family aku? HUH!!!!

date Wednesday, September 23, 2009

0 kisahadique.. to “salam aidilfitri Part 1”

Leave a Reply: