quote from utusan malaysia online Sept,10 :

"Kerajaan mengumumkan pembayaran bantuan khas kewangan sebanyak RM500 kepada kakitangan awam kumpulan sokongan bagi membantu mereka menghadapi Aidilfitri dan sesi persekolahan akan datang.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam satu kenyataannya di sini hari ini berkata, bayaran itu akan dibuat dua kali iaitu RM250 sebelum Aidilfitri dan bakinya pada Disember ini.

Menurutnya, bantuan khas kewangan itu akan memanfaatkan 860,000 kakitangan awam dalam kumpulan tersebut.

“Implikasi kewangan kepada kerajaan bagi bayaran tersebut adalah sebanyak RM430 juta,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini."

alhamdullilah...dapatlah hampir 860k kakitangan awam kumpulan sokongan duit raya dari PM kan..walaupun kedengaran tak banyak dan agak mengecewakan, syukurlahkan dari tak dapat langsung..macam aku ni...hehe takpela..aku kena berjimat cermat di hari raya ni..tadi pagi2 aku cek maybank2u aku, ye aku dapat gaji seperti biasa dan tiada yg luar biasa gaji aku tuh...

kesimpulannya.........NO duit raya to my cousin, my auntie, my uncle, my lil niece and my sister...hahaha except my MUM, DAD and TOKWAN..3 org tuh wajib dapat duit raya dari aku, yg lelain, kim salam la eh...hehe tp kakak aku wajib bagi aku duit raya...tak kira tak kira..eh aku tambah duit raya mungkin nak bagi ke bakal mak n ayah mertua.. :)

pape pun.....aku yg kategori golongan kumpulan profesional walaupun tak baper profesional redha je...ada hikmah di sebalik semua ni...mana tahu rezeki aku jual tudung tuh murahkan? insya Allah :)

date Thursday, September 10, 2009

0 kisahadique.. to “Bantuan khas Aidilfitri”

Leave a Reply: