smlm pas buka2 n siap2 apa sume aku dan en. tunan bergerak ke gerai ramadhan..last minute shopping..tp bukan aku shopping apa pun..saje jalan2 nak tengok lautan manusia di gerai ramadhan kluang...sapa kata kluang tak jammed?

awl2 ramadhan dulu niat di hati, aku nak beli baju plain kurung pahang yang tantek2..tp dah ujung2 ni, pastu bila sume manik dah siap kat baju yg ada ni, tak jadi plak nak beli..lagipun ekonomi aku dah jadi ekoNoMoney la...banyak yg aku kena setelkan sebelum dan selepas raya..makanya aku kena berjimat cermat..sume org kata aku untung jual tudung leh kumpul utk kawen nnt..ishh tak pun la..tak kesampai buat masa ni..

ye la aku nak kena bayar roadtax yg mungkin mencecah rm1k, service kete aku 35000 yg sekarang ni 34300 kalo tak silap..kelmarin plak aku dah kuar rm200 bayar duit ganti bateri baru kete tu..nak setelkan bil2 rumah ni yang 2,3 bil bergantung pada aku, pastu nak setelkn loan mara yg ntahpapekejadahnyaantarsuratsamanpadaaku...

oleh yang demikian, hanya mereka yang bertuah sahaja akan dapat duit raya dari aku..aku betul2 tak dapat nak agih2kan duit raya pada sepupu sepapat aku yg lelain kat kampung tuh..erm doakan kemewahan aku, insya Allah tahun depan aku bagi utk semua :)) tapi sepupu aku yg 4 org gonjeng tuh aku kena bagi..dah janji kan...fatin dgn fatihah aku bagi rm20 seorang, farhan aku bagi rm15 sebab puasa penuh dan ilham aku bagi rm0.50 jek sebab dia puasa sehari jek..hahahaha padan muka dia...

nasib anak buah aku yg 3 org tuh tak ada kat mesia..kalo idak naya gak aku nak standby duit raya utk diorang..walaupun mungkin diorang puasa tak penuh sebab kecik lagi, tp aku bagi kerana aku sayang pada mereka...ishh sapa leh lawan sayangnya aku pada mereka tau..TERlalu sayang dan kerana sayanglah aku sanggup terbang ke london seorang diri tahun lepas..bukan calang2 org leh pegi luar negara yg ntah pape sorang2 tau..aku sendiri pun taau camne aku ada kekuatan mcm tuh sekali.....

last...SALAM AIDILFITRI UTK SEMUA...MAAFKAN AKU ATAS SEGALA2NYA..

kisahadique : kita manusia biasakn, so memang tak terlepas buat silap termasuklah aku..aku mohon maaf dan berdoa agar segala salah silap aku diterima oleh mereka yg terlibat dan juga Allah yang Maha Kuasa...erm aku maafkan juga apa yg org2 tuh semua dah buat pada aku...CUMA aku belum pasti tentang itu..tentang apa??

date Saturday, September 19, 2009

0 kisahadique.. to “last minute shopping..”

Leave a Reply: