aku terpikir2 tadi..kenapa mesti begitu? kenapa mesti begini? kenapa mesti jadi macam ni? kenapa mesti jadi macam tu? kenapa ni? kenapa tu? kenapa? kenapa? why? why?

kenapa manusia suka menipu?
kenapa manusia berhati batu?
kenapa manusia menjadi batu api?
kenapa manusia senang berubah?
kenapa manusia berburuk sangka?
kenapa manusia suka membenci?
kenapa manusia menyakiti hati?
kenapa manusia tidak bersimpati?
kenapa manusia tidak menolong?
kenapa manusia suka menyusahkan?
kenapa manusia dengki sesama sendiri?

kenapa?

tepuk dada, tanyalah iman...kita hanyalah manusia yang lemah, manusia yang khilaf, manusia yang sentiasa memerlukan pertolongan dan panduan..

kenapa?

date Thursday, July 30, 2009

4 kisahadique.. to “kenapa begitu?”

  1. kieranie
    July 30, 2009 at 11:10 AM

    yg ptg kite jdi diri kite sendiri..itu lbih baik dri kite berpura2 kan..think positive k,

    Reply
  1. adique
    July 30, 2009 at 2:28 PM

    ye ranie..thanx

    Reply
  1. mylin
    July 30, 2009 at 4:20 PM

    itulah namanya manusia...kalu x takkan org dulu2 buat pantun.....banyak udang banyak garam, banyak orang banyak ragam...rambut sama itam...hati lain2...Yang penting kita jadi si kucing belang...sbb dalam pantun dulu2 kata....23kucing berlari...mana kan sama si kucing belang....maknanya si kucing belang tu special la.... betul tak???? ihik..ihik..ihik...

    Reply
  1. adique
    August 1, 2009 at 12:49 AM

    kucing? taik kucing masak lemak ek? hehe ye mylin..sume manusia lain2 kan..cam yg kita bincangkan kamis lepas tuh...pada kita mungkin +ve tp pada org len? Allah je yang tahu...

    Reply

Leave a Reply: