sebenarnya kisah ni dah lama..kalau tak silap aku 2 minggu yang lepas..kisah ni wat aku menangis mengenang nasib diri, buat aku berfikir kenapalah aku yang menjadi mangsa..kenapalah aku yg selama ni buat baik dengan orang, tak ada masalah pun dengan orang lain, tapi kesudahannya aku dibalas dengan kejadian yang buat aku tersentak bagai..

aku tanak citer banyak2 sebab aku terlalu kesal dan terkilan dengan perkara tuh..aku susah payah korek tabung nak beli barang2 keperluan hari bahagia aku tu tp sayang..bukan rezeki aku duit tuh sume..ishh duit tuh rezeki halal tau..aku keje pagi sampai petang, siapkan keje aku, keje orang lain..balik sampai lewat petang, bersengkang mata, redah hujan apa sume..tp kesudahannya?? aku bukanlah salahkan sesapa pun sebab dalam hal ni aku pun salah sebenarnya..tp..KENAPA MESTI AKU? ermm Allah sayang aku kot kan sebab tuh dia uji aku..disaat aku perlukan duit yg banyak utk hari bahagia aku tuh, diujinya aku..takpe la aku redha..saat peristiwa tuh barulah terdetik dihati aku..siapa kawan siapa lawan sebenarnya..siapa kawan masa sedih dan siapa kawan masa gembira..takpe la..yg penting..si dia sentiasa disamping aku...

ni untuk kaklong yang tengah bizi melayan mak ayah dia yg datang dr kedah.. kaklong, sebenarnya duit adik hilang kat sekolah.. seratus (RM100)..uwaaa...kaklong jangan tanya cane leh hilang eh..yg penting sekarang adik dah terlari bajet..sedih sgt2 tau..masa tu banyak sgt lagi barang yg adik lum beli tau..TAPI..kaklong jangan cakap dengan mak ayah tau..ni rahsia kita..adik simpan rahsia kaklong dan kaklong simpan rahsia adik eh..tapi takpe la sebab si dia yg kaklong lum kenal lagi tuh dah banyak menolong adik..dia yg banyak kuarkan duit beli itu ini..dia yg bayarkan deposit mak andam adik nanti..dia yg bayar segala2 persiapan hari bahagia adik tuh nanti..dia baik tau kaklong..walaupun kaklong tak kenal dia tp adik minta sgt2 kaklong jangan dengar cakap2 atau khabar angin org lain..dia baik sebenarnya..bukan sebab dia bakal teman hidup adik tapi pada adik, Allah dah turunkan insan paling mulia paling baik untuk adik..kaklong balik mesia nnt kaklong kawan baik dengan dia eh..
kaklong..mungkin banyak khabar angin yg kaklong dengar sebelum2 ni kan..adik harap sgt2 kaklong jgn percaya..pape yg kaklong nak tahu tanyalah pada adik sebab adik yg tahu segala2nya..susah senang adik selama ni pun tak sapa pun yg amik peduli..adik sedih, adik kecewa, adik kesunyian selama ni tak sapa pun amik tahu tau..jadi kalau kaklong nak tahu pape, tanya je pada adik terus..awal tahun lepas adik hampir give up dengan hidup adik tau..tapi tak ada sapa pun yg bantu adik..yg lelain cuma tahu hentam adik jek..masa tuh adik berserah je pada Allah..dan syukur..tanggal 13 JUN ni adik bakal menjadi milik seseorang..kaklong, doakan kebahagiaan adik eh..dan kaklong bakal mendapat biras baru..insya Allah..

kisahadique : aku ni leka la plak menulis surat cinta untuk kaklong...sedar2 tengok bebudak dah habis jawab pereksa..haha

date Monday, May 25, 2009

2 kisahadique.. to “sebuah kisah...”

  1. Anonymous
    May 28, 2009 at 2:18 PM

    sabo je la cikgu ye...ade hikmahnye tu...mby stu hari nnt diblas dngn prkara yg lbih baik dan mngmbirakn cikgu....

    Reply
  1. adique
    June 1, 2009 at 5:09 PM

    insya Allah...mudah2an..tp kalo leh wit tuh dikembalikan pun seronok gak..lagipun sekarang ni memang tgh nak guna wit..agak terkilan la..tengah2 pokai hilang plak wit...erm tak pe la mungkin Allah nak ujikan..peace \/

    Reply

Leave a Reply: