Aku minta kepada Tuhan setangkai bunga segar, Dia beri kaktus berduri..

..
..
Aku minta kepada Tuhan kupu-kupu, Dia beri ulat berbulu..

..
..
..
..
Aku sedih dan kecewa...
..
..
..
..
Namun kemudian..
..
..
..
..
Kaktus itu berbunga indah sekali..

..
..
Dan, ulat itupun menjadi kupu-kupu yang sangat cantik..

..
..
Itulah jalan Tuhan, indah pada masanya! Tuhan tidak memberi apa yang kita harapkan, tetapi Dia memberi apa yang kita perlukan...
 ..
..
Kadang kita sedih, kecewa dan terluka..
 ..
..
Tetapi jauh di atas, segalanya Dia telah mengatur yang TERBAIK dalam kehidupan kita..

kisahadique : terima kasih untuk en.tunang atas kiriman sms malam tadi seperti di atas, yang buat aku betul2 menginsafi diri...aku selalu kesal, sedih dan kecewa dengan segala apa yang jadi pada aku selama ni, tapi lepas baca sms tu, aku rasa Allah memang sentiasa bersama aku...aku sentiasa bermohon yang TERBAIK untuk aku dari Allah..aku akan sentiasa bersabar dan redha..

date Tuesday, February 9, 2010

4 kisahadique.. to “Terbaik Untukku...”

  1. Rizman M.A
    February 9, 2010 at 11:00 PM

    Apabila saya membaca karya di atas, saya juga merasakan kekurangan. Anyway, thanks.. Kita juga harus beringat-ingat kerana umur pun buakan makin muda...!!!

    Reply
  1. adique
    February 9, 2010 at 11:03 PM

    erm kita sama2 pernah merasakan kekurangan malah ramai lagi hamba Allah kat luar sana selalu merasakan kekurangan dalam hidup mereka...manusia ni memang tak pernah puaskan..sebab tu la kita duduk kat dunia ni kan..
    erm karya tersebut betul2 menginsafkan sy yg selalu mengeluh dengan kekurangan diri...
    erm thanxs :)

    Reply
  1. mylin
    February 10, 2010 at 12:59 AM

    indah sungguh....

    Reply
  1. adique
    February 10, 2010 at 9:03 AM

    erm Allah sebenarnya sayangkan kita walaupun macam2 dugaan dan rintangan yang Dia turunkan pada kita..

    Reply

Leave a Reply: