Ayah - Seventeen

engkaulah nafasku
yang menjaga di dalam hidupku
kau ajarkan aku menjadi yang terbaik
* kau tak pernah lelah
sebagai penopang dalam hidupku
kau berikan aku semua yang terindah

reff:
aku hanya memanggilmu ayah
di saat ku kehilangan arah
aku hanya mengingatmu ayah
jika aku tlah jauh darimu

Ayah - Ae-man

ketika kejauhan
masihku hangat kasihmu ayah
betapaku rindukan redup wajahmu
hadir menemaniku

terbayang ketenangan
yang selalu kau pemerkan
bagaikan tiada keresahan

walau hatimu sering terluka
tika diriku terlanjur kata
tak pernah sekali kau tinggalkan
diriku sendirian

ketikaku dalam kedukaan
kau mendakap penuh pengertian
disaat diriku kehampaan
kau setia mengajarku
erti kekuatan

terpancar kebanggaan
dalam senyummu
melihatku berjaya
bilaku kegagalan
tak kau biarkan
aku terus kecewa
dengan kata azimat
engkau nyalakan semangat
restu dan doa kau iringkan

tak dapatku bayangkan
hidupku ayah
tanpa engkau disisi
semua kasih sayang
yang kau curahkan
tersemat dihati.....

lirik lagu ni pasal pengorbanan seorang ayah...ekceli dah lama aku nak citer pasal bos aku tuh..cuma tak berkesempatan..lagipun kalo aku citer2 pun bos aku tuh bukan tahu pun blog aku ni..tup tup tadik dia cakap dalam blog kakak ipar aku ada citer pasal dia, tp dalam blog aku ni tadak...dusss....rupa2nya bos aku tuh dah pandai berblog..dia dah pandai berICT...kwang kwang kwang...tak leh la aku nak ngumpat2 nak luahkan rasa hati lagi kn...lepas ni aku kena berblog secara berhemah..haha

lirik lagu kat atas tuh memang aku tuju khas untuk bos aku..selama ni dah terlalu banyak jasa, kasih sayang, pengorbanan yang dia berikan pada aku..even kalau aku nak kumpul duit ke harta ke sepanjang perjalanan dari klia ke heathrow pun tak terbalas jasa dia selama berpuluh tahun aku hidup ni..terlalu besar jasa seorang ayah kan..TERIMA KASIH AYAH..adik doakan semoga ayah dan emak panjang umur, diberikan kesihatan yang sebaik2nya, mewah rezeki dunia dan akhirat serta sayanglah adik selama2nya walaupun kadang2 adik ni banyak feelnya..ayah pun doakanlah kejayaan adik, kesihatan adik dan doakan juga agar jodoh adik berkekalan hingga ke akhir hayat..SAYANG AYAH

date Wednesday, June 10, 2009

0 kisahadique.. to “ayah...”

Leave a Reply: